טיפול PRP לשיער

טיפול PRP לשיער הוא אחד הטיפולים המתקדמים והיעילים למניעת נשירת שיער. הזרקות PRP יכולות להיות טיפול בפני עצמו, וגם PRP אחרי השתלת שיער, בתור טיפול משלים לשיפור תוצאות ההשתלה.

אידאל היופי והנעורים מטפח ומדגיש את השיער, והשיער הוא חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני שלנו. אך אנו אוהבים את השיער שלנו, לא בגלל טרנד זה או אחר. השיער שלנו מסמל נעורים ואת הזהות העצמית, ואיננו מרגישים בנוח לאבד אותו. דאגה זו משותפת לנשים וגם גברים, המחפשים ומחפשות טיפולים לחיזוק השיער ומניעת נשירה והקרחה.

נשירת שיער – בעיה עולמית

נראה שאין מי שאינו סובל מנשירת שיער בימינו. הבעיה הזו תמיד הייתה, ותמיד הטרידה את האנושות, עוד מימי קדם. אך נראה שדווקא אורח החיים המודרני, למרות כל יתרונותיו, הוא המביא לעליה בשיעור ההתקרחות. וכאשר אנו שואלים מה גורם לנשירת שיער והתקרחות, אנו מבינים כי זה לא מקרי.

זה אמנם נכון כי נטייה גנטית היא גורם משמעותי הגורם לנשירת שיער. אך איננו יכולים להתעלם מגורמים סביבתיים. ישנם גורמים שונים היכולים לתרום לבעיה. גורמים כמו זיהום אוויר. חשיפה לכימיקלים שונים במוצרי הטיפוח לשיער. הרגלי תזונה לא נכונים. תרופות וטיפולים הורמונליים, מחלות ומתח נפשי.

סביב הניסיונות לעצירת נשירת השיער קמה תעשייה שלמה. תעשייה המציעה מבחר פתרונות, מתכשירים להזנת השיער, דרך הזרקות PRP ועד השתלת שיער. מכיוון שישנם גורמים שונים העשויים לגרום לנשירת שיער והקרחה, חשוב לאבחן את הסיבה על מנת להעניק את הטיפול הנכון. במילים אחרות, לא כל טיפול מתאים לכל מקרה.

טיפולי PRP לשיער הם אחד הטיפולים המבוקשים ביותר היום, וזאת בשל התאמתו למגוון סוגים של בעיות בקרב נשים ובקרב גברים, היעילות של הטיפול וגם השתלבותו לצד טיפולים אחרים – למשל טיפול PRP יכול להתבצע לאחר השתלת שיער לצורך שיפור תוצאות ההשתלה.

האם נשירת השיער שלי היא בעיה?

באופן טבעי אנו נלחצים כאשר אנו רואים שיערות על הכרית או על מברשת השיער, אך נשירת שיער היא דבר טבעי. במסגרת מחזור החיים של השערות, מידי יום נושרות עשרות שיערות והן צומחות בחזרה.

אך כאשר אנו רואים כי קצב נשירת השיער עולה על קצב ההתחדשות, זהו סימן לדאגה. אם לא תפעלו מהר, יתכן כי במהרה תמצאו את עצמכם עם בעיית הקרחה משמעותית. חשוב למהר ולהיבדק ולהבין מהי הסיבה לנשירת השיער, ובהתאם לכך לנקוט בפעולות לחיזוק השיער.

טיפול PRP לשיער יכול לסייע גם לצורך חיזוק השיער הקיים, וגם לצורך החייאה של זקיקי שערות רדומים.

מה זה טיפול PRP לשיער

טיפול PRP לשיער הוא אחד הטיפולים המתקדמים ביותר. הוא שונה באופן מהותי מטיפולים אחרים. סוד ההצלחה של הטיפול הוא השימוש בגורמי גדילה טבעיים של הגוף, לצורך התחדשות רקמות וחידוש מחזור גדילת השיער של זקיקי שערות רדומים.

בזכות השימוש בגורמי גידול טבעיים אנו זוכים בטיפול מוצלח וללא תופעות לוואי. זהו גם טיפול פשוט למדי וניתן לעשות אותו במהירות ללא הליך כירורגי פולשני. כיום טיפול PRP לשיער שכיח מאוד בארץ ובעולם, בעזרתו רבים מצליחים להימנע מהשתלות שיער יקרות ומסובכות. ואלו שכן נזקקים להשתלות שיער, נעזרים בהליך לצורך שיפור התוצאות.

טיפולי PRP לשיער מבוצעים בישראל כבר למעלה מעשור. אך הפוטנציאל הטיפולי של PRP מוכר לעולם הרפואה כבר עשרות שנים. אמנם הטכנולוגיות השתפרו, אך טיפולי PRP קיימים כבר שנים רבו ונעשה בהם שימוש בתחום האורתופדיה, הכירורגיה והליכים רפואיים שונים.

טיפול PRP לשיער – המדע מאחורי השיטה

טיפול PRP הוא טיפול המבוסס על פלסמה המועשרת בטסיות דם, שמו באנגלית Platelet-rich plasma therapy. טסיות הדם עשירות בגורמי גדילה; אלו הם חלבונים המופרשים באופן טבעי בתהליכי ריפוי טבעיים של הגוף. כאשר טסיות הדם מגיעות אל רקמה פצועה, הן מפרישות את גורמי הגדילה המביאים להתחדשות הרקמות הפצועות. הגאונות של טיפולי PRP היא להפעיל את אותן מנגנונים טבעיים של הגוף, באזורים שאותם אנו רוצים לשקם.
כאשר אנו מזריקים את את גורמי הגדילה אל עור הקרקפת אנו מעוררים תהליכי התחדשות טבעיים של כלי דם, פיברובלסטים (תאים האחרים על יצירת קולגן) ובכך יכולים להביא לחיזוק זקיקי השערות והחייאת זקיקי שערות רדומים.

ולצד היעילות הגבוהה של הטיפול, בזכות היותו טיפול המציג לגוף חומר טבעי שמקורו בגוף, לא נפוצות בו תופעות לוואי או רגישויות.

כיצד מתבצע טיפול PRP לשיער

טיפול PRP לשיער מבוסס על הזרקת פלסמה מועשרת בטסיות דם אשר נלקחת מגופו של המטופל. הטיפול מתחיל בלקיחת דגימת דם ממנה מזקקים את גורמי הגדילה. זה נעשה באמצעות צנטריפוגה המסחררת את הדם במהירות גבוהה. לאחר הפקת הפלסמה היא מוכנסת למזרק מיוחד (או אקדח הזרקה) ומוזרקת אל עור הקרקפת.

בניגוד להשתלות שיער, אשר נמשכות שעות רבות, ובסופן נדרשת תקופת התאוששות – טיפול PRP לשיער הוא טיפול מהיר. ניתן לסיים אותו תוך חצי שעה, ומייד אחריו ניתן לחזור לשגרה.

מכיוון שמדובר בהוצאת חומר מהגוף והחזרתו אל הגוף, הוא בדרך כלל אינו גורם לתופעות לוואי וגירויים מיוחדים – טיפול PRP לשיער הוא טיפול בטוח ביותר. המטופלים צפויים להרגיש אי נוחות בעת ההזרקה, ניתן להקל על כך באמצעות אלחוש מקומי. אי נוחות וכאב מקומי עשויים להיות מורגשים גם ב 48 השעות שלאחר הטיפול, ואף שבוע.

בדרך כלל מדובר בסדרה של טיפולים בהפרש של מספר חודשים. בדרך כלל שני טיפולים מספיקים לצורך יצירת הבדל משמעותי. בטרם הטיפול ישנו אבחון וייעוץ אישי, על מנת להתאים לכל מטופל את הטיפול האופטימלי והאפקטיבי ביותר.

האם יש סכנות בטיפול PRP לשיער

טיפולי PRP לשיער נחשבים לטיפולים ללא תופעות לוואי.

כפי שכבר הסברנו, טיפול PRP לשיער אינו מחדיר לגוף חומרים זרים. הטיפול מתבסס על גורמי גדילה שנלקחו מתוך גופו של המטופל. וזוהי הסיבה ליעילותו ובטיחותו של הטיפול. אך חשוב להדגיש כי כל הליך רפואי דורש מיומנות וידע רפואי, ולכן טיפול זה מבוצע אך ורק על ידי רופא ועל פי כל התוויות משרד הבריאות.

טיפול PRP מוגדר כטיפול במוצרי דם, ונתון לפיקוח משרד הבריאות. חשוב להקפיד לעשות אותו במקום מוכר ומפוקח.

האם טיפול PRP לשיער מתאים עבורי

טיפולי PRP לשיער הם שיטה מוכחת למניעת נשירת שיער והתקרחות. גורמי הגדילה מביאים להתחדשות צמיחת השיער וחיזוק השיער הקיים. והתוצאה היא מראה שיער צפוף יותר, ויחד עם זאת טבעי. אם גם אתם מודאגים מנשירת השיער, יתכן כי טיפול PRP לשיער מביא איתו את התשובה והפתרון לנשירת השיער.

בטרם ניגשים לטיפול, חשוב לבצע אבחנה של הקרקפת וההיסטוריה הרפואית. יש לזהות את הסיבות הגורמות לנשירת השיער ואת התאמתכם לטיפול. במקרים מסוימים הטיפול משתלב לצד טיפולים אחרים, ובחלקם עומד כטיפול בפני עצמו.

הצעד הראשון הוא לקבוע פגישת ייעוץ. תוכלו לעשות זאת אצלנו במרפאת PRP CLINIC. כאן רופאים מוסמכים יאבחנו את בעיית נשירת השיער והגורמים לנשירת השיער, וימליצו לכם על הטיפול המתאים.

מרפאת PRP CLINIC מביאה איתה ניסיון עשיר בהזרקות PRP ומגוון טיפולים אסתטיים מתקדמים העושים שימוש במיטב הטכנולוגיות. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *